tisdag 25 januari 2011

Aldrig sluta förvånas

Egentligen borde jag har lärt mig efter ett antal decenniers jordeliv. Lärt mig hur många människor verkar funka, iaf här i Sverige. Lärt mig att många är "obrydda"i det mesta. Lärt mig att de skiter i andras misär, olycka, etc, så länge de själva lever ett gott liv. Lärt mig att ord som solidaritet, omtanke, artighet, "moral", m.m är hopplöst ute.

Borde också lärt mig att samma brist på "engagemangs-energi" även gör att man fastnar för förenklade ytliga förklaringar på allehanda fenomen, dessutom sedda från en snäv synvinkel utan en tillstymmelse till försök att se det från någon annans synvinkel.

Men se så blir det inte verkar det som, jag erfar fortledes en förvåning över att sådana är sakernas tillstånd ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt befängt!

Anonym sa...

Ha,ha! Min förra kommentar var inte tänkt till detta inlägg utan till det om din mammas pension. Kom på fel rad, sorry;)