tisdag 11 januari 2011

Galet...

Jag känner(lite) en ung man som hamnade i fel sällskap och började dricka alkohol. Det gick efter en tid så galet att han höll på att köra ihjäl sig i fyllan och villan. Han är just nu under rehabilitering, sist jag hörde hur hälsoläget var så kvarstod problem med dubbelseende. Nyligen fick jag veta att han ånyo har börjat dricka och dessutom tydligen mer än tidigare!! Han lär dessutom var väldigt svår att ha att göra med, "stor i käften" etc. Det är otroligt tragiskt att sådant här sker, en ung person med huvet på skaft är bokstavligen på väg att krascha sitt liv. Om någon läser detta så tänk/be gärna att han ska komma på bättre tankar innan det är för sent...

1 kommentar:

maria sa...

Jag ser inte socialdemokratin som något oförenligt med kristendom. Absolut inte. Anledningarna varför jag gått med i Moderaterna är många. Jag vill ha ett samhälle där människor inte ska styras för mycket efter staten. Människor är kapabla och villiga att ta sina egna beslut. I min situation kan det vara tex att jag vill jobba under tiden som jag studerar. Det kan jag inte idag, för då får jag inget csn. För en annan kan det vara att hon vill vara längre föräldraledig. En ungdom kanske vill snabbt ut i arbetslivet men hindras idag pga att företag har aldeles för svårt att anställa folk. Jag tror att människor vet bättre vad de själva vill, än staten. Det tycker jag är ett människovänligt samhälle.


Du får gärna förklara varför du tycker jag är "ensidig" där nånting är 100 procent bra eller dåligt?